Forum www.nauczyciele.fora.pl Strona Główna www.nauczyciele.fora.pl
Jest to forum dla nauczycieli, którzy chcą dzielić się swoimi doświadczeniami i materiałami
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

scenariusz na rozpoczęcie roku szkolnego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nauczyciele.fora.pl Strona Główna -> scenariusze zajęć
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danka




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:09, 28 Cze 2011    Temat postu: scenariusz na rozpoczęcie roku szkolnego

1.Występują:
Nauczyciel, uczniowie, wróżka biała, wróżka różowa

MARYSIA
Proszę pani, co mamy robić? Już nie mamy pomysłów na zabawy!( rozkapryszonym głosem)

WOJTEK
Nudzi nam się, w co się mamy bawić? ( rozkapryszonym głosem)


N1 Zuzia
Mamy trochę czasu więc mogę wam poczytać. Chcecie?

W1i2 WOJTEK MARYSIA
O tak!

N1 Zuzia
No to siadajcie wygodnie i słuchajcie!(dzieci siadają wokół babć i dziadka)

N1 Zuzia
Było to tak. Dawno, dawno temu, kiedy świat był pełen czarów, wróżek i złych czarownic żył sobie biedny szewczyk Dratewka. Biedny był bardzo, wędrował od wsi do wsi i stare buty naprawiał.

PAWEŁ
(wychodzi na środek sceny i mówi głośno ) z mrówką
PRZYGODA PIERWSZA

N1 Zuzia
Szedł raz przez wielki las i zobaczył rozrzucone mrowisko .
I jak myślicie, co zrobił szewczyk? (babcia przerywa czytanie i zwraca się do wnuków)




HANIA
Pewnie poszedł dalej, bo kto by chciał pomagać mrówkom?( ze zdziwieniem) ( Różowa wróżka wstaje i unosi kciuk z zadowolenia słysząc taka odpowiedź)

WOJTEK
Nie, na pewno im pomógł, bo miał dobre serce. ( biała wróżka wstaje i unosi kciuk z zadowolenia słysząc taka odpowiedź)

Echo- dobre serce, dobre serce(dzieci rozglądają się zdziwione słysząc echo)

N 1 Zuzia
Masz rację Jadziu, użalił się nad nimi, zdjął z głowy czapkę i to rozrzucone mrowisko czapką na kupkę zgarnął. Wtedy wyszła królowa mrówek ,podziękowała mu za pomoc i obiecała, że mu mrówki pomogą kiedy on będzie w potrzebie. Dratewka powędrował dalej.

PAWEŁ
(wychodzi na środek sceny i mówi głośno ) z pszczołą
PRZYGODA DRUGA

N 2 MARTA
Minęło dni parę, szedł znów Dratewka puszczą zieloną i zobaczył, że ktoś zniszczył barć, miód ściekał po drzewie, plastry wosku leżały na ziemi.

N2 MARTA
I jak myślicie, co zrobił szewczyk? (babcia przerywa czytanie i zwraca się do wnuków)

SZYMEK
Pewnie zjadł sobie trochę miodu i poszedł dalej. Mam nadzieję, że go pszczoły nie pożądliły! ( różowa wróżka wstaje i unosi kciuk z zadowolenia słysząc taka odpowiedź)


MARTYNA
Nie, na pewno im jakoś pomógł, bo był dobry dla zwierząt! ( biała wróżka unosi kciuk z zadowolenia słysząc taka odpowiedź)
Echo- dobry dla zwierząt, dobry dla zwierząt(dzieci rozglądają się zdziwione słysząc echo)

N 2 MARTA
Masz rację Martyna, zaczął Dratewka pszczołom pomagać, naprawił ich barć. Ale wy raczej tego nie próbujcie!
Wyszła pszczela królowa, podziękowała mu za pomoc i obiecała, że mu pszczoły pomogą, kiedy on będzie w potrzebie. Dratewka powędrował dalej.

PAWEŁ
(wychodzi na środek sceny i mówi głośno )z kaczką!
PRZYGODA TRZECIA

N 3 JULKA G
(czyta ostatnią przygodę)
Minęło dni parę, a Dratewka zawędrował nad stawy, po których pływały dzikie kaczki. Na widok Dratewki przerażone zaczęły uciekać, chować się w trzcinach.
(dziadek przerywa czytanie i zwraca się do wnuków)
I jak myślicie, co zrobił szewczyk?

Szewczyk na słowa: I jak myślicie , co zrobił szewczyk? nieruchomieje.

KUBA
Może wrzucił coś do stawu i je wystraszył żeby szybciej uciekały?
( różowa wróżka wstaje i unosi kciuk z zadowolenia słysząc taka odpowiedź)

PAWEŁ
Nie, tak na pewno nie zrobił! Pewnie sobie na nie tylko popatrzył, bo nikomu zła nie czynił! ( biała wróżka z uśmiechem staje przy Pawle))

Echo-zła nie czynił, zła nie czynił(dzieci rozglądają się zdziwione słysząc echo)
N3 JULKA G.
Masz rację Hubert. Dratewka powiedział kaczkom, że chce tylko im się przyjrzeć bo są piękne i nakarmił jej chlebem. Najstarszy kaczor podziękował mu za to i obiecał pomoc, kiedy jej będzie potrzebował.

Kiedy N3 czyta: ..powiedział kaczkom, że chce im się tylko przyjrzeć.., wykonuje ruchy naśladujące karmienie kaczek chlebem.
N3 JULKA G
Za te dobre czyny spotkała go nagroda. Kiedy był w potrzebie i chciał uwolnić z rąk czarownicy królewnę, to zwierzęta przyszły mu z pomocą i wykonały dla niego zadania jakie mu dała czarownica.
Mrówki oddzieliły piasek od maku…..,

Szewczyk Dratewka SZYMEK
Dziękuję wam serdecznie za pomoc kochane mróweczki!
N3 JULKA G.
kaczki znalazły złoty kluczyk zatopiony w stawach…..,
Szewczyk Dratewka SZYMEK
Dziękuję wam serdecznie za pomoc kochane kaczuszki!
N3 JULKA G.
a pszczoły pomogły mu rozpoznać, która z trzech panien jest prawdziwą królewną.
Szewczyk Dratewka SZYMEK
Dziękuję wam za pomoc kochane pszczółki!
N3 JULKA G.
Zła czarownica ze złości odfrunęła, a szewczyk Dratewka żył z królewną długo i szczęśliwie.
Szewczyk podczas czytania siedzi ze strapioną miną, podchodzi do niego mrówka) i szewczyk dziękuje za jej pomoc i się cieszy, podchodzi do niego kaczor itd., itp.
Na scenie pozostaje uśmiechnięty szewczyk Dratewka.
Dobry i wspaniały
szewczyk doskonały,
skory do pomocy
zawsze zjawia się tam.

Dobry i uczynny,
sprytny, bardzo zwinny,
godny zaufania, chętny do pomagania.

Ref.
Nasz Dratewka,
super chłopak!
Każdy może być jak on!

Wszyscy ludzie go kochają ! *2
Wszyscy razem podziwiają

N3 JULKA G.
Podobała wam się ta bajka?

JULKA K.
Tak proszę pani, ale to było dawno! Gdzie są teraz czary, wróżki, mówiące zwierzęta! (obie wróżki oburzone biorą się pod boki i niezadowolone z takiej wypowiedzi kręcą głowami, pokazują na siebie, że one przecież istnieją)
Spotkaliście jakieś mówiące zwierzę? (dzieci przecząco kręcą głowami)

Nie ! (wszystkie razem)

NADIA
A królewny? Czy je spotkaliście? Ach jak ja bym chciała być królewną!(mówi rozmarzona)

Ja też, ja też! wszystkie dziewczynki

JULKA K
To wszystko jest możliwe tylko w bajkach! To dobre dla przedszkolaków!
N 1 2 3 ZUZA, MARTA, JULKA G. (razem)
A ja twierdzę, że dobrym i chętnym do pomocy można być zawsze!
Zawsze słyszycie?

Echo –zawsze, zawsze (dzieci rozglądają się zdziwione słysząc echo)




N3 JULKA G.
Zawsze jest też jakaś wróżka dobra (kłania się biała wróżka) i wróżka, która jeszcze uczy się jak być dobrą wróżką( zdziwiona różowa wróżka pokazuje na siebie.)

KAROL
Ależ proszę pani, to bajki!(z niedowierzaniem)

WERONIKA JADZIA
Czasami nam się zdaje, że bajka prawdą się staje (wolno, głośno i wyraźnie). Obie wróżki są na środku i puszczają oko!

2. NASTĘPNEGO DNIA –(kołnierzyki)

1. Na korytarzu.
Z boku sceny wchodzi dziecko z bardzo smutna mina, cichutko pochlipuje. Obok przechodzi inny uczeń, mija go ,a różowa wróżka stara się zasłonić sobą płaczące dziecko. Biała wróżka grozi różowej, łapie za rękę to dziecko i popycha w stronę płaczącego . Różowa jest niezadowolona ,naburmuszona.
MATEUSZ
Coś mnie ciągnie, coś mnie pcha! Siła dobra to czy zła?(zdziwione)

Wróżka biała WERA
Dobra, dobra, chodźże wreszcie!

Echo- pomóż, pomóż( dzieci rozglądają się zdziwione)

MATEUSZ
Dlaczego płaczesz? Czy mogę ci jakoś pomóc?

MARYSIA
Zgubiłam klucz od klasy i nie wiem jak mam teraz ją otworzyć, a jestem klasowym klucznikiem( i znów popłakuje)
MATEUSZ
Już nie płacz. Pomogę ci szukać tego cennego kluczyka. Pamiętasz gdzie go ostatnio miałaś?(wychodzą razem)

O tak. O jest! - wszyscy razem

2. Przed klasą.
Rozsypany tornister, dzieci wbiegają do klasy, różowa je pogania ale biała łapie jedno dziecko i prowadzi je do tego, które jest obok tornistra.

HUBERT
Coś mnie ciągnie, coś mnie pcha! Siła dobra to czy zła?(zdziwione)

Wróżka biała WERA
No przecież to tylko dobra, ja!(zniecierpliwiona). Wróżka różowa w zamyśleniu to wszystko obserwuje.

Echo- pomóż, pomóż( dzieci rozglądają się zdziwione)

HANIA
No nie! Ja to zawsze mam pecha!
HUBERT
Ale się narobiło! Wszystko ci się rozsypało! Pomogę ci! Razem szybciej to spakujemy!

HANIA
Ale jesteś fajny! Dziękuję ci!

HUBERT
Nie ma sprawy! Chodź, bo się spóźnimy!

O tak , jest!-wszyscy razem


3.Szatnia- wieszaki!
NADIA
Dziecko podskakuje i nie może zdjąć kurtki.
No nie! Ja chyba nigdy jej nie zdejmę, a tam na boisku jest już cała moja klasa i czekają na mnie!

Obok przechodzą dzieci i udają ,że rozmawiają. Biała wróżka podchodzi do nich i prowadzi jednego z ich w stronę dziewczynki. Różowa to obserwuje i myśli.

Dziecko KUBA
Coś mnie ciągnie, coś mnie pcha! Siła dobra to czy zła?

Wróżka biała WERA
Znów to samo! Co ja z nimi mam! No przecież dobra, dobra!

Echo- pomóż, pomóż( dzieci rozglądają się zdziwione)

Dziecko KUBA
Wiesz co? Chyba tak wysoko nie doskoczysz. Spróbuję ja podskoczyć, jestem wyższy! Może uda mi się tobie pomóc!(podskakuje i zdejmuje kurtkę, daje jej ją do ręki, schodzą ze sceny)

O tak jest!!!!!!!!!!!! wszyscy razem.

Wszystkie dzieci podchodzą do przodu. Biała i różowa wychodzą przed dzieci.

Biała wróżka WERA
A morał moi mili nietrudno jest odgadnąć!

Wszyscy razem
POMAGAĆ KAŻDY MOŻE I O KAŻDEJ PORZE!

Nagle biała wróżka udaje ,że się potknęła, upada i głośno krzyczy.
Ała, moja noga!

Echo wszyscy- pomóż, pomóż

Różowa wróżka JADZIA
No przecież ja już wiem co należy robić!(mówi oburzona)
Różowa wróżka pomaga wstać białej. Wróżka biała uśmiecha się, zdejmuje białą pelerynkę, ubiera w nią wróżkę różową i razem za rękę schodzą na bok sceny.
O tak jest!!!!! - wszyscy razem

Piosenka o Szewczyku.


Wszyscy kłaniają się. KONIEC!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nauczyciele.fora.pl Strona Główna -> scenariusze zajęć Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin